Amateur Radio Club „Croatian Flora Fauna“ 9A1WFF

Ekspedicija Radio kluba 9A1WFF „Dalmacija 2022“

Leave a comment

9A2GA/P @ SOTA Ćučin 9A/DH-090 Panorama

Ekipa br. 1 (izvješće Franjo 9A2MF)

Peteročlana ekipa, Robi 9A8JJ, Mladen 9A2NA, Branko 9A3ST, Anica 9A7YL i Franjo 9A2MF, vratila se sa planiranoga puta do Cavtata, pa i malo dalje!
Vremenski, uspjeli smo sve obaviti kako je zacrtano, zahvaljujući prvenstveno dobrom vremenu i dobroj organizaciji! Ipak su u programu bili otoci do kojih treba organizirati prijevoz za vrijeme dobrih vremenskih uvjeta.

23.05.2022.
Naslućivali smo dolazak laganog juga za treći dan pa smo ipak odlučili u ponedjeljak, 23.05. ostati cijeli dan na otocima pa smo nakon odrađenog Mrkana, 9AFF-0024 skipera usmjerili na Supetar 9AFF-0026, a ne u luku.

24.05.2022.
Ujutro uz lagani jutarnji istočnjak, nadajući se da će to biti „vjetar za suncem“ plovimo prema Bobari 9AFF-0025. Uz stalno jačanje juga (široko, SE smjer), po završetku rada sa Bobare, pozivamo skipera, koji srećom posjeduje i veći brod i sa njim se upučuje po nas. Nepristupaćna obala, teška i za stabilno stajanje na grotama, a kamoli za ukrcavanje opreme i nas samih. No u nekoliko navrata približavanja brodice, uspijemo ubaciti stvari pa se onda jedan po jedan ukrcavamo i mi. U zaštiti kabine od prskanja mora sretno uplovljavamo u luku Cavtat!
A galebi su bili nasretniji što smo otišli sa otoka, jer smo nakratko poremetili njihov ritam života, pogotovo što sada već imaju i mlade, a i mnogo jaja se nalazi u gnjezdima. Zato se mi ne smijemo žaliti na njihovu, na trenutke zaglušujuću „galamu“!

Nakon odrađene Bobare, iskoristili smo vrijeme popodne i naša dva vrijedna planinara, Branko 9A3ST i Robi 9A8JJ, uputili su se na SOTA vrh Stražišće 9A/DH-069 , do sada neaktiviran. Čestitke Branku, napravio je oko 40 QSOa, uglavnom na KV-u.

25.05.2022.
Danas nismo toliko zabrinuti oko vremena, iako se jugo nastavljalo, jer smo znali da za Lokrum vozi „linijski“ brodić i tamo sposobne osobe znaju kako uploviti i isploviti!
Tako se odrađuje i na Lokrumu 9AFF-0027 naša aktivacija, no sa manjim poteškoćama. Tu smo očekivali najjednostavniji rad no odmah po uključenju postaje, čuli smo visok nivo šuma, 8 do 9S jedinica. Od uprave JU Lokrum smo dobili 220V sa nekoliko nastavaka produžnih kablova, no povremeno smo imali prekide na 12V, smatrajući da se nešto desilo sa ispravljačem.
Uz smanjivanje izlazne snage na 50W, uspjeli smo odraditi potreban broj veza!

26.05.2022
Rano ujutro krećemo s namjerom zaustavljanja na ušću Neretve. Tamo opet uz pomoć napajanja iz baterija u prekrasnom ambijentu i lijepom vremenu, u hladovini odrađujemo 9AFF-0107, a onda dvojac 9A3ST i 9A7YL i 9AF0F-0040, jer to prije nisu aktivirali.
Po završetku uz pomoć navigacije pronalazimo Modro oko i jezero Desne 9AFF-0105 te sa ruba obale odrađujemo sa dvije postaje i dvije pozivne oznake opet dovoljan broj veza za sve!
Oko 16:30 LT, krećemo prema Istri gdje smo stigli nakon ponoći.

Posebno zahvaljujemo „JU zaštita prirode DNŽ“ što su nam dali suglasnost za opisane aktivnost!

Također zahvaljujemo i „JU Rezervat Lokrum“ koji su nam omogućili besplatan prijevoz/ulaz te pomogli u prenošenju opreme, usluge davanja 220V, te ljubaznog susreta sa gđom. Ozanom Domijan, voditeljicom službe zaštite prirode i kulturne baštine te je upoznali sa osnovama našega programa.

Ekipa br. 2 (izvješće Boris 9A2GA)

a vrijeme ekspedicije “Dalmacija 2022” ekipa u sastavu Mario 9A4MX i Boris 9A2GA se prvenstveno bavila aktivacijama SOTA referenci po otocima, te usputnim 9AFF referencama.

20.05.2022.
Po dolasku na otok Vis aktiviram dva SOTA vrha na otoku Visu 9A/DH-094 Hum i 9A/DH-105 Mali Hum, te radeći sa parkirališta ispred Hotela Issa kompletiram i IOCA aktivaciju Vis IOCA CI-0142. Vrijeme na Visu odlično, sunčano, sa jasnim vidicima na sve strane. Vidljivost je bila toliko dobra da se sa južnih padina Huma vidjela i Palagruža ali i Italija.

22.05.2022.
Uz jedan dan pauze koji se koristi sa plovidbu sa otoka Visa na otok Šoltu, aktiviram SOTA vrh Vela Straža 9A/DH-160 na otoku Šolti te radeći sa parkirališta apartmana kompletiram i IOCA aktivaciju Šolta IOCA CI-0126

23.05.2022.
Sa otoka Šolte plovim u Split gdje se sastajem sa drugim članom ekipe Mariom 9A4MX te se ukrcavamo na trajekt za Korčulu.

Ekipa br. 2 Boris 9A2GA/P & Mario 9A4MX/P

24.05.2022.
Danas je u planu aktivacija dva SOTA vrha na Korčuli, vrh Kom SOTA 9A/DH-107 i vrh Klupca 9A/DH-098. Planinarska staza prema vrhu Kom je lijepo označena i gotovo cijelim putem u hladu. Tek izlaskom na greben osjećamo vrućinu Sunca. Puše jugo ali aktivaciju odrađujemo bez problema. Vidici se pružaju na sve strane i uživamo u panorami.Po završetku aktivacije jugo jača te se po jakom vjetru spuštamo sa vrha u zavjetrinu sjevernih obronaka Koma. Na vrh Klupca se uspinjemo makadamskim putem u vrlo lošem stanju. Sam vrh nije posebno interesantan jer ne pruža vidike, a telekomunikacijski objekat ga dodatno čini nezanimljivim.

25.05.2022.
Prema planu danas su na redu manje planinarski zahtjevan SOTA vrh Spivnik 9A/DH-145 i aktivaciju 9AFF refernce Kočje 9AFF-0041.
Uspon na Spivnik se pokazao najtežim usponom za vrijeme ekspedicije “Dalmacija 2022”. Dolaskom na prijevoj ispod vrha Spivnika, do kojega ne vodi nikakva staza, počinju problemi. Za 80-tak metara visinske razlike do vrha Spivnika trebalo nam je preko sat vremena probijanja kroz gustu makiju, borovu šumu te obilazak i /ili uspon preko okomitih stijena. Izgrebani i vidljivo umorni stižemo na sam vrh Spivnik te odrađujemo SOTA aktivaciju. Iako smo prilikom uspona imali uključen GPS tracking, silazak nije bio ništa jednostavniji od uspona. Ovo je bio jedan od teže osvojenih SOTA vrhova koji donose samo jedan bod u SOTA programu.
Nakon okrijepe i ručka odlazimo na aktivaciju Kočje 9AFF-0041. Zahvaljujući najavi “JU zaštita prirode DNŽ” dolazimo autom do pred sam ulazak u zaštićeno područje. Na 40m i 20m odrađujemo aktivaciju koristeći osobne pozivne oznake i klupsku 9A0FF/P. Na 20m CW odrađen je i vrlo aktivan FF lovac KD1CT.

26.05.2022.
Odlazimo trajektom na Pelješac te prvo odrađujemo planinarski uspon na SOTA vrh Ćučin 9A/DH-090. Djelomično dobro markiranom planinarskom stazom dolazimo na vrh i odrađujemo po sunčanom i manje vjetrovitom vremenu SOTA aktivaciju. Pogled lijep na sve strane te nas posebno zadivljuje pogled na novi Pelješki most.
Nakon Ćučina spuštamo se do auta te odlazimo na SOTA vrh Ulenje 9A/DH-125 koji nije toliko atraktivan jer se na vrhu nalaze telekomunikacijski objekti i stupovi, a pored toga je vrh dodatno devastiran gradilištem zbog postavljanja novog telekomunikacijskog stupa.
Vrh Ulenje aktiviramo samo na UHF području te se čujemo i sa ekipom br. 1 koja se taj dan nalazila na ušću Neretve.
Imamo još dovoljno vremena spustiti se do 9AFF reference Malostonski zaljev i Malo more 9AFF-0029 ali zbog nedostatka vremena ovu 9AFF referencu radim samo ja dok Mario “odmara”. U zadnji čas stižemo na trajekt za Korčulu.

27.05.2022.
Zadnji dan aktiviramo SOTA vrh Hum 9A/DH-131

U logu ekipe br. 2 je ukupno preko 600 QSO i to pretežno CW. Aktivirali smo ukupno 9 SOTA referenci, 2 9AFF reference i 3 IOCA reference.

Zaključak

Ekspedicija “Dalmacija 2022” organizirana od strane Radio kluba Hrvatska Flora Fauna 9A1WFF u kojoj je učestvovalo 7 članova kluba završila je uspješno i sa ostvarenim planom gotovo u cjelosti.
Nažalost, 29. 06. nismo uspjeli aktivirati još dvije planirane SOTA reference
u sklopu “9A SOTA Activity day” budući da je isti bio otkazan zbog lošeg vremena.
Svi logovi su uploadani na 9AFF, SOTA i IOCA servere.

Sada kada smo se vratili kućama možemo planirati klupsku ekspediciju za iduću godinu, koja će biti na …., “stay tuned”! HI!